כיצד בוחרים מרכזיה לחברה לעסק לארגון?

כיצד בוחרים סוג מרכזייה לעסקלהלן כמה עקרונות אוניברסליים אשר משמשים בכל ארגון ועל פיהם יש לבחון את תאימות המרכזיות לארגון ולצרכיו.

גודל הארגון

כמה משתמשים יש בארגון אשר הנם בעלי צורך בטלפון, בעיקר מעבר למצב נוכחי יש לבחון גידול עתידי.
בהגדרה רחבה יותר יש לקבוע: מרכזית טלפונים חייבת לתת מענה רחב מעבר למצב הנוכחי כאשר ההמלצה בארגונים דינמיים היא למרכזיה שיש לה אפשרות לגידול ברמה של פי 3 ממצב נוכחי.

סוגי הקווים

מה סוגי הקווים שהארגון חייב להשתמש בהם, על הארגון לבחור את צרכיו, מי הם הגורמים העומדים אתו בקשר האם הם גורמים מזדמנים? גורמים קבועים? היכן הם ממוקמים בישראל, מחוץ לישראל? האם יש לארגון סניפים נוספים? כמות שלוחות הפנים שהארגון משתמש בהם גם להם השלכה על כמות וסוגי הקווים האם אלו יהיו קווים אנלוגיים, קווי קשר רגילים או קווים דיגיטאליים המסוגלים להכפיל עצמם ולהעניק לארגון את תכונת המולטי קו וכיוצא בזה.

ארגון פנים המרכזייה טלפון חכם או לא..?

מעבר לכמות שלוחות הפנים יש לתת הדעת על הגדרת סוגי השלוחות עמדות חכמות, עמדות רגילות, עמדות אלחוטיות, עמדות רחוקות שאלות חשובות שיש לבחון אותן.

ציודים פריפריאליים למרכזייה

מעב ר לקווים שלוחות פנים חכמות או רגילות ישנם ציודים נלווים שהנם חשובים והכרחיים לארגון בהן:
א. מערכת רישום שיחות האוגרות נתוני השיחות בארגון ע"י מחשב.
ב. מערכות מענה אוטומטית
ג. מערכת ניתוב שיחות אוטומטית
ד. מערכת דואר קולי
ה. יחידות דלת המקושרות אל המרכזייה
ו. מערכת כריזה המופעלות ע"י שלוחות הטלפון
ז. מערכת ניהול תורים ACD
ח. מוקדי שירות משולבות מחשב או שרתים ארגוניים
ט. מתאמים סלולריים

קישוריות IP

אי אפשר מבלי התייחסות לתחום ה – IP שהולך וכובש את חיינו ומחייב התייחסות משמעותית גם לנושא מרכזית הטלפונים
יש לציין בתחום זה כי זהו תחום דינמי שהולך ומשתנה וייתכן מאוד כי הגדרה המתאימה להיום כבר לא תהיה רלוונטית בעוד שנה ובכל זאת יש לציין כי קישוריות מרכזיות IP בשלב זה הנה פועל יוצא של איכויות קישוריות ה – IP הניתנת לנו ע"י ספקיות רשתות האינטרנט.
שירות זה ההולך ומשתנה ובעיקר משתפר הנו בעל השלכה משמעותית על תחום ה – IP בנושא מרכזיות הטלפונים .
בבחינת נושא ה – IP בנושא מרכזיות הטלפונים להלן 2 עקרונות החשובים לנו והנם רלוונטים כרגע
א. האפשרות שיש למרכזית הטלפונים להפעלת כרטיסי IP אינטגראליים או מגשרי IP חצוניים שיאפשרו הפעלת המרכזייה כמוקד IP.
ב. אפשרות לקישוריות המרכזייה אל השרת הארגוני על מנת ליצור אינטגרציה בין המחשב הארגוני תוכנת ה – OUTLOOK ותוכנות דומות לבין צורכי הטלפוניה של הארגון.
נראה כי 2 עקרונות אלו שברוב המותגים הם קיימים הם כרגע בבחינת העקרונות החשובים שיש לקחתם בחשבון בשיקולי בחירת המרכזיה מבחינת עולם ה – IP .

זלצברג אבישר אבי 
מנכ"ל טל – אר מערכות תקשורת בע"מ