מרכזיית טלפונים ארגונית

מרכזייות לעסקים הינן מערכות ממוחשבות המאגדות בתוכן קווי טלפון בצורות שונות (דיגיטליים, אנלוגיים, IP) קווים המכונים גם עורקים ומנתבת אותם אל שלוחות טלפון בתוך הארגון.

נקודות הקצה בתוך הארגון נקראות שלוחות לרשות השלוחות עומדים מגוון רב של תכונות המוענקות ע"י המערכת הממוחשבת ("המרכזייה").

מרכזיות טלפונים
עמדות קצה
פתרונות טלפוניה משלימים
מרכזיות IP

בין התכונות שמעניקה המרכזייה למשתמשיה (כלומר לשלוחות):

אפשרות לקיים שיחות חוץ, שיחות פנים, שיחות ועידה, שימוש בספריית מספרים מקוצרת, שליטה על דלתות בארגון, מערכות ניתוב קוליות, תאים קוליים, רישום שיחות, חיבור למחשבים, התממשקות לתוכנות ניהול חיצוניות ועוד מגוון רחב של תכונות.

השלוחות בתוך המרכזייה יכולות מסוגים שונים כגון- שלוחות טלפון "חכמות", שלוחות טלפון רגילות, שלוחות מרוחקות (שלוחות IP) או טלפוני IP המקושרים למרכזיה כשלוחות מחשב.

מרכזיות טלפונים מותאמות כדי לתת פתרון לצרכי הלקוח ומוגדרות ע"פ הצרכים הנדרשים ע"י כל לקוח באופן ספציפי.

כל זאת מתוך יעילות, חסכון במשאבים, הבנת הצרכים, מתן אפשרויות ניהול וכלי ניהול מתקדמים ע"מ להיטיב ולשפר את הארגון אשר בחר והתקין את מרכזיית הטלפונים.

סוגי מרכזיות טלפונים:

עולם מרכזיות הטלפונים נחלק היום לכמה סוגים העושים שימוש בכמה טכנולוגיות תקשורתיות הקיימות היום בעולם. להלן נשתדל לסווג את המרכזיות עפ"י הטכנולוגיות השונות.

מרכזיות אנלוגיות

מרכזיות אלו מתאפיינות בשימוש בקווים אנלוגיים ובעולם העסקי, מרכזיות אלו נוגעות בתחומי העסקים הקטנים.

הדבר המאפיין אותן זה קישורית ע"י מספר קטן של קווי חוץ (אנלוגיים) בד"כ בין שניים עד 8 קווים ובמספר קטן של שלוחות פנים – בין 8 עד 24 שלוחות פנים.

מדובר במרכזיות מודולריות אשר עושות שימוש בטלפונים "חכמים" (ייעודיים, בעלי תכונות מיוחדות), טלפונים רגילים ועוד מגוון רב של תכונות עסקיות שהן פועל יוצא של מרכזיית הטלפונים.

מרכזיות דיגיטליות משולבות IP

מרכזיות אלו הינן הנפוצות והמקובלות ביותר בעולם העסקי, מאחר והן עושות שימוש בכל הטכנולוגיות הדיגיטליות המתקדמות, וכן בטכנולוגיות החדשניות של עולם ה- IP.

השילוב בין העולם המתקדם והמסורתי הדיגיטלי והעולם החדיש (עולם הIP) מעניק בסופו של דבר מרכזיות מבוססות בעלות שרידות ואיכות גבוהה ביותר תוך כדי ניצול כל האפשרויות הנובעות משני העולמות, ומעניקות ללקוח אין סוף אפשרויות הנובעות מהשילוב המדהים בין המחשב המתקדם לבין עולם הטלפוניה המסורתי.

מרכזיות IP

מרכזיות ה IP או ה PURE IP הינן מערכות טלפוניה מבוססות על מחשב כאשר הקישורית בין המרכזייה לבין שלוחותיה זהה לקישורית בין השרת הארגוני לבין שלוחות המחשבים.

מרכזיית הIP יודעת להיות מקושרת לעולם ע"י טכנולוגית VOIP דוגמת קישורית SIP, וגם ע"י שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות מסורתיות כגון PRI.

מרכזיית ה IP המנוהלת בד"כ ע"י אנשי ה IT של הארגון ברשת ה LAN הארגונית ומשם מנותבת לעולם החיצוני ע"י האינטרנט ומעניקות מגוון רחב של תכונות למשתמשים, לרבות קישורית בין אתרים, רשיונות SIP המאפשרים התקשרות טלפונית אינטרנטית לכל העולם ברשתות המקומיות, ועוד מגוון עצום של תכונות מסורתיות של מרכזיית טלפונים, החל ברישום שיחות, מערכת אינטראקטיבית של דואר קולי, מערכות CALL CENTER ועוד ועוד…

סוגי מרכזיות

לפרטים ומידע נוסף צרו עימנו קשר בעזרת טופס הצור קשר.

!צור קשר